söndag 5 april 2020

BOLLBOXEN

När man nu ska vara hemmavid så mycket som möjligt kan man med gott samvete ägna sig åt roliga men ej nödvändiga sysselsättningar som man kanske annars inte har tid eller ork för. 

Själv är jag ju bl.a. barnsligt förtjust i att leka och pyssla med bilder på datorn så nu passar jag på.
Häromdagen blev det en liten "filmsnutt" som jag kallar "bollboxen".
Och plötsligt kom jag på att om någon känner för att räkna bollarna som poppar upp ur kartongen så kan vi ju ha en liten tävling.

I så fall:
1. Hur många bollar är det?
2. I vilken "färg-ordning" faller de?
Facit kommer här på bloggen under söndagskvällen.

Vad man vinner?
Ja, rätta svar ger förstås ära och berömmelse.
Ha en skön söndag!

8 kommentarer:

  1. Näää, nu var du inte snäll, jag hinner ju inte med i bollandet!!! Chansar...
    1. Fyra
    2. Grön, blå, röd, flerfärgad????
    Inte en siffra rätt förstås :D
    Ha en fin söndag nu <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för gissningarna! Kul! :) När jag hade tittat på filmsnutten flera gånger insåg jag hur svårt det var att hinna se alla bollarna. Och det var då jag fick idén att sätta in den på bloggen. Tänkte att det kanske bara var jag som inte hängde med.
      Senare i kväll kommer svaren.
      Ha det gott!

      Radera
  2. Grön, lila, gul, röd, blå, flerfärgad får jag det till innan ögonen går helt i kors. Hur många de är? Det beror väl på hur länge jag tittar för de slutar aldrig att hoppa upp. Ha en solig och fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du gissade! Uppskattat! Det blir nästan kortslutning både i ögon och hjärna när man ska räkna bollarna.
      Svaren kommer lite senare i kväll.
      Må väl!

      Radera
  3. Litar på att en av Gunnlarna kan. Själv börjar jag se ut som ett luffarschackparti i ansiktet när jag ska försöka räkna sånt här. Sorry.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se vad din syster kommer fram till. Om hon hinner gissa innan jag sätter in svaren lite senare under kvällen.
      Hoppas ni har det bra trots de elaka "virrussarna".

      Radera
  4. Det korta svaret är 8. Sen flimrar det bara för ögonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt svar kommer vid 22-tiden.
      (För mig flimrar det tyvärr både i ögon och hjärta.) ;)

      Radera