onsdag 29 april 2020

HOPPLÖST FÖRÄLSKAD

Så här i coronatider känns bloggskrivandet lite extra roligt.
Och det är säkert nyttigt för både kropp och själ att tänka på annat än det där eländiga viruset.

Denna sena kväll kommer bloggen att handla om förälskelse.
Man kan ju fortfarande, trots att man uppnått en aktningsvärd ålder, faktiskt bli väldigt kär.
Hundar har jag alltid varit kär i så då börjar jag med dem.
Har hittat några bilder, bl.a. på Pixabay, med vovvar som jag bara blev störtkär i.
De är så fina och stiliga att de väldigt gärna kunde få bli sambo med mig.
Då och då tjatar jag ju om att jag skulle vilja bli matte igen, men eftersom jag inte alltid mår så bra så är det omöjligt. Men jag har en hel drös med hundbilder i min dator, på tavlor, o.s.v. som jag tröstar mig med när vovveabstinensen blir alltför svår.
Här är nu några av de gullepluttiga skönheterna jag funnit på nätet.

(Klickbara bilder.)
Först ut, något av det sötaste man kan se, en schäfervalp.
Den här oemotståndliga lilla varelsen gör att man bara smälter.
Två busiga och bedårande schäfervalpar.
Den här fullvuxna schäfern är verkligen jättestilig. Så otroligt vacker.
Nedan kommer fler sötchocker.
 
Det är omöjligt att inte bli förälskad.

Och så lite humor — en vovve som inte "infriat" vad rasnamnet "utlovat". Haha!
Med ovanstående gullpluttar lämnar jag hundvärlden för nu.
(Det blir säkert fler besök i den framöver.)

Hyllan här nedan kallas New York och jag fick syn på den i en lägenhet som var till salu på Hemnet.
Det är nog nästan ett år sedan och jag kollade på nätet om jag kunde hitta den.
Det gjorde jag efter lite letande — men då var den slutsåld. Överallt!
Tydligen inte bara jag som blivit förälskad i den.
Nu finns den igen och jag har slitit med frågan: Köpa, inte köpa?
Jag borde ha gjort det innan coronaviruset invaderade världen för nu ska man ju helst inte gå in i butiker och mitt närmaste PostNord är inhyst hos Coop.
Men ... just det ... nu kan man nog få de flesta paket levererade till dörren. Hm! 

Dock finns det ett problem till, eller två:
Jag har inte så mycket väggyta över vilket skulle orsaka en enorm kedjereaktion av prylflyttande.
Och så är jag ju gammal. Jag behöver inte en endaste sak till i mitt hem.
Men hyllan ÄR läcker. Jätteläcker.
(Den KANSKE skulle rymmas på en av väggarna i hallen ...)
 Bilderna lånade från nätet.

Förlagan till snygghyllan är brandstegarna man bl.a. ser i New York.
Jag lade märke till dem på många fastigheter där.
Och om ni sett filmen Pretty Women med Julia Roberts och Richard Gere så kanske ni kommer ihåg att Gere klättrade på en liknande stege i slutscenerna medan Roxette sjöng It must have been love.

Det var bloggen den näst sista april 2020. I övermorgon välkomnar vi maj.
Ha en skön onsdag! Trots coronans hemska härjningar.

10 kommentarer:

  1. Jag älskar småhundar och saknar både Milou och Santos fortfarande. Det kommer ändå aldrig att bli någon mer hund boende hos oss. Jag får också nöja mig med att titta på bilder. Nog har du väl plats för den hyllan. Börja du att möblera om så löser det sig nog. Synd vi bor så långt ifrån varandra för jag älskar att möblera om och hade gärna hjälpt till. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att det finns massor av fina hundbilder man kan titta på. Jag är glad att ingen hör mig när jag frossar i rena barnspråksorgien; ju gulligare vovve, desto fjantigare blir jag. När det gäller söta vovvar har jag inga hämningar alls. ;)
      Förr möblerade jag om ganska ofta men inte nu längre. Orken räcker inte till det. Men synd att vi inte kan ses och fika ihop. Det vore jättetrevligt!
      Kram!

      Radera
  2. Jag kan bara hålla med, vovvar är så älskade även av mig <3 Men du!! Hyllan!!! Wow....undrar om det inte finns nån liten plats hos dig ändå ;) Kram på're

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vovvar är bland det bästa som finns!!!
      Ja, visst är hyllan läcker?! Tyvärr finns det nog knappast plats för den. :(
      Kram från norrigare norr!

      Radera
  3. När jag var liten och tjatade om att få en hund så sa min pappa: "Om man ska ha en hund måste man vara klokare än hunden". Och det var nog sant, åtminstone i mitt fall. Katt kan du väl ha, dom är ju nästan självgående?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var klokt sagt av din fader. Men vad jag förstår har du väl aldrig varit oklok?
      Jag har aldrig funderat på att skaffa katt eftersom jag ju alltid varit en hundmänniska. Och även en katt bör ha en någorlunda frisk matte. :/

      Radera
  4. Jag föredrar katter, vi hade katt när jag var liten. Den bodde i ladugården och fick aldrig vara inomhus. Sen har jag vårdat Majsan vid några tillfällen och vi trivdes bra tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns katt i mitt föräldrahem innan jag föddes. Så jag har ingen erfarenhet av katter. Men jag tycker kattungar är ljuvliga. Nej, för mig är det vovve som gäller, eller inget djur alls. Tyvärr.

      Radera