lördag 11 april 2020

PÅSKAFTONS-MIX

I en ganska händelselös (men icke tråkig!) hemmatillvaro så är det full sysselsättning i min lekstuga.
Här pysslas det mest med dator och bildprogram, men också med lite annat.
Jag tycker att man ska göra så många trevliga saker som möjligt nu när vi är mitt i den värsta krisen vi upplevt. Med så mycket elände runt omkring behöver man ha en fredad zon där man kan hämta livslust, kraft och glädje. Om inte annat så för att orka se och höra nästa nyhetssändning.
Och så något helt annat:
När jag såg bilden nedan, med de rara tanterna, kom jag på att den kanske kunde inspirera till några förslag på text i pratbubblorna.
Alltså, vad säger tanterna?
Avhandlar de allvarliga ämnen, skvaller om grannen eller är det bara lite roligt struntprat?
Kom med idéer!
Gissa om jag ser fram emot att få läsa era "verbala" guldkorn!
Och så till sist ... om jag fick önska helt fritt, och allt var möjligt, så skulle jag vilja att det från årets påskägg kunde singla ner fler läkare och sköterskor som avlastade den uttröttade personal som sliter hårt med att ta hand om alla corona-drabbade.
Visst vore det fint?
Nu hoppas vi att åtminstone påskvädret blir en trevlig nyhet.

6 kommentarer:

  1. "Jag har sett att din hund jagar människor på cykel"
    "Nähä du! Han har inte ens en cykel!!"
    Ok, den var dålig ;) Ha en toppenlördag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den var inte alls dålig! Och den satte igång en fortsättning i min hjärna:
      — Jo, du har ju sagt att cykeln heter Rex.
      — Nej, det är min hund som heter Rex.
      — Oj, då heter den ju precis som sin cykel.

      Usch, jag tar tillbaka den dåliga fortsättningen. :)

      Radera
  2. – Du har ju ett stolpiller i örat!
    - Va?
    – Du har ju ett stolpiller i örat!
    – Å fan, då vet jag var hörapparaten är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan! Något liknande hände visst — för länge sedan — när tankspridde doktor Bidén skulle göra en journalanteckning samtidigt som patientens feber skulle kollas ... ;)

      Radera
  3. - Har du hört att Hulda har dött i Corona?
    - Men herreminje så olyckligt, hon som var nypermanentad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska obetänkt av Hulda att — i dessa tider — gå till frissan. Mycket möjligt att det var just där i väntrummet hon blev smittad. ;)

      Radera