onsdag 1 april 2020

A-PRILLIGT


Tiden går!
Tänka sig att det redan är första april. 
Men jag tänker inte luras idag.
Istället blir det några småroliga bilder som kanske kan lätta upp corona-deppet en aning.
Allt som får en att glömma det eländet en stund är ju välkommet.
Den engelska språkövningen får ni med som bonus.
Så det kan bli!
Fniss!
 
 
 "Doobidoo" - Lasse Kronér (och SVT1)
Sjukvård i Trump-landet.
Tur att jag inte dricker kaffe, jag gör tillräckligt många dumheter ändå.
Men jag behöver förstås bli både snabbare och få mer energi.
 
Smart tjej!
Och så några visdomsord från härliga Tant Syra.
Numera smyger jag mig förbi.
 
Felix och Findus ska ju också leva.
 
 Det problemet finns inte.
 Jag trodde jag var ensam om det ...
 Det händer ganska ofta.
 Jag brukar säga att det försvunnit i det "svarta hålet".
Att vara kär och galen har man ju hört talas om.
 Samma här! ekade jag.

8 kommentarer:

  1. Vilken tur du påminde mig! Jag hade helt glömt bort att det var den stora murardagen idag. Nu är jag i varje fall beredd när Rasmus ringer. Tant Syra är en av mina idoler. Hon har så träffsäkra uttalanden. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När farliga "virrussar" härjar så är det lätt att glömma allt annat. Om inte annat så dominerar de nyhetsflödet.
      Tant Syra är en häftig dam. Jag gillar också henne skarpt.
      Kram tillbaka! Var rädd om dig!

      Radera
  2. I do, I do, I do, I do, I do - ABBA

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag dånar!!!! :D Dessutom kan jag relatera till en hel del där...tack o lov eller tyvärr, vet inte vilket :D Ha en fabulöst bra dag ;) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man känner igen sig i mycket. Och fantastiska tant Syra vet onekligen vad hon talar om. :)
      Hoppas den luriga dagen varit till glädje! <3

      Radera
  4. Gokväller! Det finns inte ett problem som inte kan lösas med choklad. Synd bara att man som 70-plussare inte får gå till godisaffären.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen borde man kunna få en daglig dos choklad på recept. Den skulle säkert göra lika stor nytta som många giftiga medikamenter. Och då kunde man få den levererad till brevlådan. Perfekt lösning i coronatider.

      Radera