söndag 5 april 2020

SVAR OM BOLLBOXEN

Här kommer svaren på bollbox-frågorna.
Det är en version med lite annan teknik där det är lättare att se hur bollarna faller.
Här kan man skilja dem åt och följa dem.

Det är genom PhotoScape, bildredigeringsprogrammet jag köpte före jul, som jag bl.a. kan göra "rörliga" bilder, så kallade GIF. Programmet är inte det mest avancerade men det finns en hel del att leka med och jag gillar det verkligen. Och jag lär mig fler knep allt eftersom.

Jag kan bli sittandes länge och prova mig fram till olika skojsigheter.
Mycket trevligt att pyssla med, särskilt nu i corontän-tider.
(De flesta hamnar dock inte på bloggen.)
1. Sju bollar.
2. Grön, lila, gul, röd, turkos, blå, flerfärgad.

Tack för att ni tog er tid och gissade!
(Jag misstänker att det kan komma fler lekfulla pysselresultat.) 

4 kommentarer:

  1. Ser fram emot fler klurigheter. Kram

    SvaraRadera
  2. Jisses så fel jag hade :D :D
    Ha en toppendag, hoppas solen skiner på dig idag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ögonen är inte alltid att lita på. ;) Trots att jag var upphovskvinnan så hade jag svårt att räkna bollarna och även att komma ihåg i vilken färgordning de kom. Ha en fin påsk!

      Radera