lördag 13 mars 2010

GAMLA BOKMÄRKEN

Under mina mycket (medvetet) tafatta och småskaliga vårstädningsförsök hittar jag en del gammalt i gömmorna, t ex klippdockor, sagoböcker och så mina gamla bokmärken från 1950-talet som fortfarande ligger prydligt förpackade i en guldig chokladask från samma tid. Det är inte utan att man blir lite nostalgisk.
Den grönklädda ängeln är nog samlingens äldsta märke.
Lite blandat.
Dessa bokmärken i styvt papper prydda med änglar och glitter var några av favoriterna.
Babyjoller.
Rara töser.
Rara gossar.
------
Samlar flickor på bokmärken nu? Knappast.

5 kommentarer:

  1. Jag har en gammal chokladask full med bokmärken.Dom betyder verkligen något för mig!

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint att vi sparat lite av "barndomen" i chokladaskar? Och innehållet är garanterat kalorifritt!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att man fortfarande samlar på bokmärken. De finns att köpa i leksaksaffärer i alla fall. Mina barnbarns bokmärksalbum finns fortfarande på en hylla i vårt garage.

    SvaraRadera
  4. Har sett att det finns bokmärken att köpa, men jag trodde att de blivit omoderna i vår datoriserade tid. Vad kul om de fortfarande är eftertraktade! Det är sådant unga flickor ska pyssla med. Åtminstone tills de är bortåt 20...

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte heller förmå mig att göra mig av med bokmärkena, jag har många årgångar, några från mamma, några från mig när jag var liten, några från mina barn, en hel del från loppis som jag inte riktigt vet åldern på och även några som jag har köpt på bokhandeln till pyssel nu senaste åren.Jo, rätt många är det :) Tack så mycket för de fina Julkorten! Jag önskar dig också en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera