lördag 13 mars 2010

GAMLA BOKMÄRKEN

Under mina mycket (medvetet) tafatta och småskaliga vårstädningsförsök hittar jag en del gammalt i gömmorna, t ex klippdockor, sagoböcker och så mina gamla bokmärken från 1950-talet som fortfarande ligger prydligt förpackade i en guldig chokladask från samma tid. Det är inte utan att man blir lite nostalgisk.
Den grönklädda ängeln är nog samlingens äldsta märke.
Lite blandat.
Dessa bokmärken i styvt papper prydda med änglar och glitter var några av favoriterna.
Babyjoller.
Rara töser.
Rara gossar.
------
Samlar flickor på bokmärken nu? Knappast.

4 kommentarer:

  1. Jag har en gammal chokladask full med bokmärken.Dom betyder verkligen något för mig!

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint att vi sparat lite av "barndomen" i chokladaskar? Och innehållet är garanterat kalorifritt!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att man fortfarande samlar på bokmärken. De finns att köpa i leksaksaffärer i alla fall. Mina barnbarns bokmärksalbum finns fortfarande på en hylla i vårt garage.

    SvaraRadera
  4. Har sett att det finns bokmärken att köpa, men jag trodde att de blivit omoderna i vår datoriserade tid. Vad kul om de fortfarande är eftertraktade! Det är sådant unga flickor ska pyssla med. Åtminstone tills de är bortåt 20...

    SvaraRadera