söndag 14 mars 2010

SEX - OCH MUSIK

Skämt eller allvar?
---
Man slutar aldrig att förvånas. Varje dag bjuder på nya överraskningar. Endera positiva eller negativa. Vet inte vad man ska kalla årets mest udda bokerbjudande. I Akademibokhandelns reakatalog som kom i brevlådan för någon månad sedan, kunde man hitta ovanstående bok på sidan 24. Titeln uppmanar: "Tillverka dina egna sexleksaker". Vidare läser man "50 snabba och enkla projekt" och "En praktisk guide till ett bättre kärleksliv".
-
Är det humor eller är det allvar? Jag förstår ingenting. Jag borde ha sökt reda på boken och bläddrat i den när jag besökte affären i fråga så att jag fått svaret. Är det någon av läsarna som tittat igenom denna "handbok" så hör av er. Jag kan bara inte tro att den är något annat än en humorbok. Men jag måste erkänna att den sätter lite sprätt på fantasin. Klippa och klistra före kärleksstunderna. Jo, jo... Matt Pagett, om du finns så måste du vara en stor skämtare.
---
Så några ord om lördagskvällens stora händelse.

Det har redan skrivits så mycket om Melodifestivalen att det inte behövs mer. Men ändå vill jag, med några få ord, säga vad jag tycker: Anna Bergendahls vackra och spröda stämma är bortkastad på den tama låten "This is my life". Det ska bli spännande att se hur långt Sveriges tävlingsbidrag tar sig i Europakonkurrensen. Hur som helst, jag är glad att Anna vann. Hon har charm och en mycket fin röst.

Fortsättning följer.

1 kommentar:

  1. Men varför bläddrade du inte i boken? Det skulle jag ha gjort. Så här kanske det låter i de svenska hemmen.

    "I kväll lilla gumman, ska jag bygga en sexleksak", säger Pelle och plockar fram hammare och måttband, klisterburk och färger.
    "Nej, det behöver du inte" säger Stina, "sexleksak kan du vara själv"

    Och så levde de lyckliga i alla sina dar och den informativa boken skänkte de till "Kupan"

    SvaraRadera