onsdag 30 december 2009

SÖMNIGT CHARMTROLL


Tidig onsdagsmorgon. Årets näst sista dag. Lång, sömnlös natt. Orsak: En värkande axel. Julmatsmulliga kroppen i fleecerock. Fossingarna i tofflor. Badrumsbesök. I spegeln: Ett morgonrufsigt charmtroll! Utetemperatur minus 23. Beslöjad måne. Adventsstakarna tända. Tidningen kommit. Radion påslagen.

-
Apelsinjuice. Mix av grekisk yoghurt, gräddfil och vatten(!). En och en halv deciliter Kellog´s All Bran Flakes. Tidningsblädder. Otrevliga nyheter: Misshandel, inbrott, vandalisering. Det vanliga. (Vad ÄR det med folk???) Trevlig nyhet: Idol-killarna Erik och Calle uppträtt på Shopping. Massor av unga tjejer i publiken.
-
Mugg- och djuptallriksdiskning. Stort antal högljudda gäspningar. Badrumsbesök. Sänggående. Axeln protesterar vilt. Men ingen hänsyn tas denna gång: "Värk du, nu SKA här sussas en stund!"
-
God morgon!

3 kommentarer:

  1. Jag beklagar din sömnlösa natt. Men varför illustrera med en bild av mig?

    SvaraRadera
  2. Ånej, min roliga väninna! Bilden föreställer icke dig! Detta foto togs av mig, på mig, denna morgon när jag just tittat mig i stora sovrumsspegeln. Tyckte att världen borde få se hur verkligheten ser ut. Bimbos, släng er i väggen! Så här ser en RIKTIG kvinna ut efter en sömnlös natt.

    SvaraRadera
  3. Ni har fel båda två.Det är mig fotot föreställer!
    Tvi vale!

    Gott Nytt År på er mina damer!

    SvaraRadera